UE bip projekty unijne FB

Wycieczka do Gołuchowa i Kalisza

zdjęcie grupowe seniorów

W piątek 12 kwietnia 2024 roku odbyła się wycieczka integracyjna Seniorów do Gołuchowa i Kalisza.

Wcześnie rano wyruszyliśmy w podróż autobusem do Gołuchowa, gdzie po podziale na dwie grupy, mieliśmy możliwość zwiedzenia zamku Izabeli Czartoryskiej z Działyńskich. Dowiedzieliśmy się wielu interesujących ciekawostek m.in. tego że zamek początkowo należał do Rafała Leszczyńskiego, czyli ojca patrona naszej szkoły w Wijewie i dziedzica naszych ziem wijewskich. W tym zamku również kręcono film o królowej Bonie oraz Akademię Pana Kleksa i wiele innych. Następnie był czas na zakup pamiątek.

Drugą częścią wyjazdu było zwiedzenie Narodowego Sanktuarium św. Józefa w Kaliszu. Najpierw jednak była chwila na kawę i coś słodkiego. Później mieliśmy okazję zwiedzić Sanktuarium oraz uczestniczyć we Mszy św., która była odprawiana w kaplicy św. Józefa.

Ostatnim punktem wyjazdu był dwudaniowy obiad w kaliskim domu pielgrzyma. Wszystko było bardzo pyszne.

Przed wyjazdem do domu można było jeszcze zakupić dewocjonalia w sklepiku przy Sanktuarium. Niektórzy zajadali się pysznymi lodami.

Droga powrotna minęła nam w bardzo sympatycznej i rodzinnej atmosferze. Do domów wróciliśmy wieczorem.

Wyjazd możemy zaliczyć do bardzo udanych.