UE bip projekty unijne FB

Wyjazd do Ochli

uczestnicy klubu seniora na wycieczce

W środę 30 sierpnia 2023 roku, grupa Seniorów z Klubu Seniora w Gminie Wijewo wybrała się na wycieczkę autobusową do Muzeum Etnograficznego w Ochli. Mimo deszczowej pogody, w dobrych humorach dotarliśmy na miejsce. Po podziale na grupy ruszyliśmy na zwiedzanie skansenu oraz wzięliśmy udział w warsztatach z robienia masła w kierzynce. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wystawy starych zabawek. Oj! Wspominali nasi Seniorzy swoje dzieciństwo! Kolejnym celem naszej ścieżki edukacyjnej były zagrody z chatami. Przewodniczki dysponowały ogromną wiedzą, co starały się nam przekazać. Jedna z chat, która jest w skansenie pochodzi z Potrzebowa i jest to dom rodzinny jednej z naszych Seniorek. Była więc to też podróż sentymentalna. Obejrzeliśmy też inne zagrody i chaty z rożnych wieków. Była chata nauczycielki, w której mieściła się szkoła, a nasi Seniorzy mieli możliwość usiąść w ławkach szkolnych. Widzieliśmy też chatę połączoną z oborą a także stodoły, w których znajdowały się dawne maszyny rolnicze typu wialnia. Na zdjęciach można obejrzeć piękno tego miejsca, ale polecamy osobiste zwiedzenie skansenu.

W czasie warsztatów z robienia masła mieliśmy okazję przenieść się kilka lat wstecz i samodzielnie wyrobić masło w kierzynce. Każdy uczestnik musiał chociaż przez chwilkę ubijać masło, żeby móc go później skosztować z pysznym chlebkiem upieczonym na zakwasie. Jak wiadomo podczas wyrobu masła powstaje też maślanka, którą mieliśmy okazję spróbować.

Pełni wrażeń oraz nowej wiedzy wróciliśmy do domów.